Veelgestelde vragen

Hier vindt u de veelgestelde vragen. 

Account

Wat kan ik met een account?

Dienstverlener
Uw profiel is de basis van uw persoonlijke presentatie. Ook kunt u in uw profiel persoonlijke gegevens bijhouden en facturen bekijken.

Klant
Het aanmaken van een account is verplicht om diensten af te kunnen nemen. Zo bent u geregistreerd als klant bij Met hulp van Aafje en kunt u in contact komen met dienstverleners. Via het afsluiten van een lidmaatschap kunt u korting krijgen op de diensten.

Wat kan ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?

Bent u als dienstverlener uw wachtwoord vergeten? Vraag dan hier een nieuwe aan.
Bent u als klant uw wachtwoord vergeten? Vraag dan hier een nieuwe aan. 

Algemeen

Hoe werkt Met hulp van Aafje?

Op de website van Met hulp van Aafje is het mogelijk om gemaksdiensten af te nemen, dienstverleners te zoeken en te vergelijken. Met hulp van Aafje bemiddelt tussen dienstverleners en dienstaanvragers. De diensten zijn online aan te vragen. Uiteraard kunt u ook contact opnemen om een dienst af te nemen. Na een aanvraag neemt de dienstverlener contact met u op om de aanvraag verder te bespreken.

Waarin onderscheidt Met hulp van Aafje zich?

Met hulp van Aafje biedt deskundige en betrouwbare dienstverleners, allemaal door ons persoonlijk gescreend. Daarnaast onderscheiden wij ons door hoogwaardige service.

Wat is Met hulp van Aafje?

Met hulp van Aafje is een bemiddelingsorganisatie in gemaksdiensten in en rondom het huis. Met deze bemiddeling willen wij een bijdrage leveren aan het welzijn, de zelfstandigheid en zelfredzaamheid van de doelgroep die dit nodig heeft. Als lid van Met hulp van Aafje bent u verzekerd van alle mogelijke gemakken aan huis en heeft u de meest betrouwbare en ervaren dienstverleners binnen handbereik. Op deze manier kunt u langer veilig en zelfstandig in uw eigen vertrouwde omgeving blijven wonen, Dat wil toch iedereen?

Aanvragen

Wat gebeurt er nadat ik een dienst heb aangevraagd?

Wanneer u een dienst heeft aangevraagd, neemt de door u gekozen dienstverlener persoonlijk contact op om de aanvraag verder te bespreken. Op die manier weet u beide waar u aan toe bent.

Op welke termijn kan ik een dienst aanvragen?

Is er spoed bij een aanvraag? Neem dan telefonisch contact met ons op, zodat we uw aanvraag zo snel mogelijk in behandeling kunnen nemen. Gemiddeld duurt het een aantal werkdagen voordat de dienst geleverd kan worden.

Wat als de dienst langer duurt dan vooraf gedacht?

In overleg met de dienstverlener is het mogelijk om de duur van uw dienst te verlengen. U tekent voor de gemaakte uren van de dienstverlener.

Kan ik mijn dienst nog wijzigen of annuleren?

Ja, dat kan. Dit is mogelijk in uw persoonlijke account. Een wijziging kan uiteraard in overleg met de dienstverlener.

Zijn er leveringsvoorwaarden van toepassing?

Welke gegevens ziet de dienstverlener van mij?

Wanneer u een dienstaanvraag uitzet bij de dienstverlener naar uw keuze, krijgt de dienstverlener de gewenste datum, soort dienst en eventuele opmerkingen betreft de dienst te zien. Wanneer de dienstverlener de dienst wil en kan uitvoeren, dan hij/zij deze accepteren. Na acceptatie, ontvangt hij/zij uw overige gegevens om contact met u te kunnen leggen. Dit is uw adres, telefoonnummer en e-mailadres. Dienstverleners die geen interesse hebben in het uitvoeren van de dienst, ontvangen niet uw persoonlijke gegevens. U ontvangt bericht zodra een dienstverlener uw aanvraag accepteert of afwijst.

Betalingen

Hoe kan ik mijn dienst betalen?

De betaling is dienstafhankelijk. Zo wordt de maaltijdenservice vooraf betaald met iDeal. De was- en strijkservice is een wekelijks- of twee-wekelijks abonnement. Voor alle andere diensten raden wij aan om vooraf met de dienstverlener af te spreken hoe de betaling wordt voldaan.

Wat zijn de kosten van een dienstverlener?

De kosten zijn afhankelijk van de dienst en dienstverlener. De dienstverlener bepaalt zelf de prijs voor een dienst. Bij specifieke maatwerk diensten wordt de prijs middels een offerte aan u gepresenteerd.

Is BTW bij de prijs inbegrepen?

Ja, de BTW is inbegrepen bij de prijzen die worden getoond op de website.

Welke betalingsmogelijkheden zijn er voor het afnemen van een dienst?

Er zijn verschillende betalingsmogelijkheden. Voor diensten zoals de kapper of de pedicure betaalt u meestal contant, direct aan de dienstverlener na de verleende dienst. Voor de maaltijdenservice betaald u via iDeal. Sommige dienstverleners bieden de mogelijkheid om per pin of factuur te betalen. Bespreek dit van tevoren met de desbetreffende dienstverlener.

Diensten & Dienstverlener

Welke diensten levert Met hulp van Aafje?

Met hulp van Aafje levert de volgende diensten:
Huishoudelijke hulp
Boodschappen- en maaltijdenservice
Was & Strijkservice
Klusjesman aan huis
Kapper aan huis
Pedicure aan huis

Kijk op de pagina zoek een dienst voor het volledige overzicht.

Welke dienstverleners zijn er beschikbaar?

De dienstverleners kunt u vinden via de zoekfunctie. Een overzicht met alle dienstverleners vind u hier.

Waar levert Met hulp van Aafje haar diensten?

De diensten van Met hulp van Aafje worden geleverd in Rotterdam, Barendrecht, Albrandswaard, Ridderkerk en de Drechtsteden (waaronder Dordrecht). 

Waar kan ik meer informatie over de diensten vinden?

Informatie over de diensten vindt u hier.

Kan ik mijn dienstverlener beoordelen?

Ja, u kunt uw dienstverlener beoordelen. Na afloop van de dienstverlening krijgt u het verzoek om de dienstverlener te beoordelen.

Heb ik te maken met gekwalificeerde dienstverleners?

Alle aangesloten dienstverleners bij Met hulp van Aafje zijn door een persoonlijke, uitgebreide selectieprocedure gegaan waarbij wordt gelet op professionaliteit, vakbekwaamheid en betrouwbaarheid. Bedrijven moeten in het bezit zijn van een inschrijving bij de Kamer van Koophandel en van een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering.Ook de particuliere dienstverleners moeten in het bezit zijn van een aansprakelijkheidsverzekering en hebben voldoende werkervaring in de opgegeven diensten. Zij mogen in het verleden niet in aanraking zijn geweest met justitie en kunnen hiervoor een VOG verklaring overhandigen.

Er is geen dienstverlener beschikbaar voor de dienst die ik wil aanvragen, wat nu?

Wanneer er geen zoekresultaten zichtbaar zijn op uw zoekopdracht kunt u altijd contact met ons opnemen. U kunt ons bereiken op telefoonnummer 088 8 233 233. Wij helpen u dan telefonisch verder met u aanvraag en gaan in overleg met u op zoek naar een geschikte oplossing voor een juiste invulling van de aangevraagde dienst.

Wat als ik twee dienstverleners voor één klus nodig heb?

Wanneer u twee dienstverleners nodig heeft voor 1 klus, dient u uw aanvraag twee keer uit te zetten. Bijvoorbeeld: U wilt u tuin winterklaar inclusief schilderwerk. Hiervoor dient u een aanvraag voor tuinonderhoud te doen en een aanvraag voor schilderwerk.

Ik wil achteraf toch liever een andere leverancier kiezen voor mijn aanvraag, kan dat?

Ja, u kunt na uw aanvraag, deze nog wijzigen. U kunt een eerder geselecteerde dienstverlener afwijzen en vervolgens een andere dienstverlener selecteren. De dienstverleners worden hiervan automatisch op de hoogte gebracht.

Wat als ik mijn dienst op zeer korte termijn wil uitvoeren?

De leverancier heeft na uw aanvraag via de website, 48 uur de tijd om uw aanvraag te accepteren of te weigeren. Wanneer u een dienst met spoed wilt aanvragen, neemt u dan contact met ons op. U kunt ons bereiken op telefoonnummer 088 8 233 233. Wij gaan dan direct op zoek naar een dienstverlener die de dienst voor u kan uitvoeren.

Wat als ik ontevreden ben over een dienst/dienstverlener?

Wanneer u niet tevreden bent over de geleverde dienst of de dienstverlener en u komt er niet uit met de dienstverlener dan kunt u te allen tijde contact met ons opnemen.

Ik heb nog geen reactie gekregen op mijn aanvraag, wat kan ik doen?

De dienstverlener heeft 48 uur de tijd om uw aanvraag te accepteren of te weigeren. Reageert de dienstverlener niet binnen de gestelde tijd, dan krijgen wij een signaal binnen. Wij nemen dan direct contact op met de dienstverlener om op uw aanvraag te reageren. Wanneer wij geen reactie krijgen, nemen wij contact met u op betreft de voortgang van uw openstaande aanvraag.

Allemaal Aafje

Wat is de Allemaal Aafje pas?

De Aafje pas staat garant voor korting tot wel 10% per dienst. Op iedere dienst is korting te verkrijgen met een Aafje pas. Een lidmaatschap kost 19,95 euro per jaar. Wilt u meer weten over de Aafje pas? Neem dan contact met ons op.

Kan ik mij registreren zonder Allemaal Aafje pas?

Ja, dat kan. U kunt diensten tegen het reguliere tarief afnemen zodra u een account hebt aangemaakt.

Hoe word ik lid van Met hulp van Aafje?

U kunt lid worden van Met hulp van Aafje door Aafje pashouder te worden. De kosten van de Allemaal Aafje pas zijn 19,95 euro per jaar. U betaalt dan een gereduceerd bedrag voor de diensten waar u gebruik van maakt. Maar dat is niet alles. Als pashouder krijgt u bijvoorbeeld ook korting op uw zorgverzekering. Kijk hier voor meer informatie of de aanvraag van de Allemaal Aafje pas of neem contact met ons op.

Zakelijk

Kan ik Met hulp van Aafje ook inzetten voor mijn bedrijf?

Ja, dat kan. Wanneer u een account aanmaakt kun u aangeven of u een particuliere of zakelijke klant bent. Het is dan ook mogelijk om aanvullende bedrijfsgegevens toe te voegen.

Zoek een dienst

Bent u op zoek naar een specifieke dienst of wilt u het hele dienstaanbod bekijken? Op deze pagina leest u hoe u gebruik kunt maken van onze gemaksdiensten aan huis.

Zoek een dienst

Lever een dienst

Bent u zelfstandig en levert u diensten die aansluiten op ons dienstenaanbod? Bent u bereid om onze klanten dat extra gemak aan huis te bieden zoals wij dat beloven? 

Lever een dienst

Contact

Wij staan u graag persoonlijk te woord. Bel 088 648 1616 of stuur een e-mail naar methulpvan@aafje.nl. Uiteraard kunnen wij ook contact met u opnemen.

Bel mij terug

0Vergelijk dienstverleners

Wij gebruiken cookies. Melding sluiten