Veelgestelde vragen

Hier vind je de veelgestelde vragen. 

Account

Wat kan ik met een account?

Dienstverlener

Een profiel is de basis om jezelf te profileren als dienstverlener. Daarnaast kun je in jouw profiel je gegevens bijhouden en je facturen bekijken.

Klant

Om diensten aan te vragen is het aanmaken van een profiel verplicht. Op deze manier ben je geregistreerd bij Met hulp van en kun je diensten aanvragen. Je kunt tevens een lidmaatschap afsluiten, waarmee je korting krijgt op alle diensten.

Wat kan ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?

Ben je dienstverlener en je wachtwoord vergeten? Vraag dan hier een nieuwe aan.

Ben je klant en je wachtwoord vergeten? Vraag dan hier een nieuwe aan. 

Algemeen

Hoe werkt Met hulp van?

Op de website van Met hulp van kun je diensten en dienstverleners zoeken, vergelijken en aanvragen. De website is een platform dat vraag en aanbod bij elkaar brengt. De diensten zijn online aan te vragen. Na de aanvraag neemt de dienstverlener contact met je op om de aanvraag verder te bespreken.

Waarin onderscheidt Met hulp van zich?

Met hulp van onderscheidt zich door het bieden van gescreende dienstverleners. Wij kennen de dienstverleners en hebben getoetst of zij deskundig en betrouwbaar zijn.

Aanvragen

Wat gebeurt er nadat ik een dienst heb aangevraagd?

Nadat je een dienst hebt aangevraagd neemt de dienstverlener contact op om de aanvraag verder te bespreken, zodat je allebei precies weet waar je aan toe bent.

Op welke termijn kan ik een dienst aanvragen?

Gemiddeld kan de dienst binnen een aantal werkdagen worden geleverd. Heb je haast? Neem dan even telefonisch contact met ons op, zodat we je aanvraag met spoed in behandeling kunnen nemen. 

Wat als de dienst langer duurt dan vooraf gedacht?

Je kunt in overleg met de dienstverlener beslissen om de dienst te verlengen. De uren die een dienstverlener maakt worden door jou, als klant, afgetekend.

Kan ik mijn dienst nog wijzigen of annuleren?

Ja, dat kan. Dit kan in je persoonlijke account. Een wijziging kan uiteraard in overleg met de dienstverlener.

Zijn er leveringsvoorwaarden van toepassing?

Welke gegevens ziet een dienstverlener van mij?

Een dienstverlener ontvangt een bericht zodra je een dienst hebt aangevraagd. In dit bericht staat de gewenste datum, het soort dienst en eventuele opmerkingen. Wanneer de dienstverlener de dienst wil uitvoeren, kan hij of zij de dienst accepteren. Op dat moment ontvangt de dienstverlener overige informatie om verder in contact te komen. De dienstverlener ontvangt dan jouw naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres. Je ontvangt een bericht zodra de dienstverlener de aanvraag accepteert of afwijst. 

Betalingen

Hoe kan ik mijn dienst betalen?

De betaling is afhankelijk van de dienst. De maaltijdenservice wordt vooraf betaald met iDeal. De was- en strijkservice is een wekelijks- of twee-wekelijks abonnement. Voor alle andere diensten wordt de wijze van betaling vooraf afgesproken met de dienstverlener. Dit kan contact, per pin of per factuur betaald worden.

Wat zijn de kosten van een dienstverlener?

Dit is afhankelijk van de dienst en dienstverlener. Zij bepalen zelf de prijs voor een dienst. De prijs staat aangegeven op het profiel van de dienstverlener.

Is BTW bij de prijs inbegrepen?

Ja, de BTW is inbegrepen.

Welke betalingsmogelijkheden zijn er voor het afnemen van een dienst?

Dit hangt af van de dienst en dienstverlener. Sommige dienstverleners bieden de optie om de afgenomen dienst per pin te betalen. Wij raden aan om  van tevoren met de dienstverlener af te spreken hoe de betaling wordt voldaan.

Diensten & Dienstverlener

Welke diensten levert Met hulp van?

Met hulp van levert o.a. de volgende diensten:
Huishoudelijke hulp
Was & Strijkservice
Klusjesman aan huis
Kapper aan huis
Pedicure aan huis

Kijk op de pagina zoek een dienst voor het volledige overzicht.

Welke dienstverleners zijn er beschikbaar?

De dienstverleners kun je vinden via de zoekfunctie. Een overzicht met alle dienstverleners vind je hier.

Waar levert Met hulp van haar diensten?

Met hulp van levert diensten in Rotterdam, Barendrecht, Albrandswaard, Ridderkerk en de Drechtsteden (waaronder Dordrecht). 

Waar kan ik meer informatie over de diensten vinden?

Informatie over de diensten vind je hier.

Kan ik mijn dienstverlener beoordelen?

Ja, dat kan. Na afloop van de dienstverlening krijg je het verzoek om de dienstverlener te beoordelen. De beoordeling wordt gekoppeld aan jouw dienstverlener.

Heb ik te maken met gekwalificeerde dienstverleners?

Alle aangesloten dienstverleners bij Met hulp van zijn door een uitgebreide en persoonlijke selectieprocedure gegaan waarbij wordt gelet op professionaliteit, vakbekwaamheid en betrouwbaarheid. Bedrijven zijn in het bezit van een inschrijving bij de Kamer van Koophandel en van een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering. Ook de particuliere dienstverleners zijn in het bezit van een aansprakelijkheidsverzekering en hebben voldoende werkervaring in de opgegeven diensten. Zij mogen in het verleden niet in aanraking zijn geweest met justitie en kunnen hiervoor een VOG verklaring overhandigen.

Er is geen dienstverlener beschikbaar voor de dienst die ik wil aanvragen, wat nu?

Wanneer er geen zoekresultaten zichtbaar zijn op jouw zoekopdracht kun je altijd contact met ons opnemen. Je kunt ons bereiken op telefoonnummer 088 648 1 648. Wij helpen je dan telefonisch verder met je aanvraag en gaan samen met jou op zoek naar een geschikte oplossing voor een juiste invulling van de gewenste dienst.

Wat als ik twee dienstverleners voor één klus nodig heb?

Wanneer je twee dienstverleners nodig hebt voor één klus, zet je de aanvraag twee keer uit. Bijvoorbeeld: Je wilt jouw tuin winterklaar hebben inclusief schilderwerk. Je doet dan één aanvraag voor tuinonderhoud en één aanvraag voor schilderwerk. 

Ik wil achteraf toch liever een andere leverancier kiezen voor mijn aanvraag, kan dat?

Ja, je kunt dit na de aanvraag nog wijzigen. Je kunt een eerder geselecteerde dienstverlener afwijzen en vervolgens een nieuwe aanvraag doen voor een andere dienstverlener. De dienstverleners worden hiervan automatisch op de hoogte gebracht.

Wat als ik mijn dienst op zeer korte termijn wil uitvoeren?

Een dienstverlener heeft na de aanvraag via de website 48 uur de tijd om een aanvraag te accepteren of te weigeren. Wanneer je een dienst met speod wilt aanvragen, neem dan contact met ons op. Je kunt ons bereiken op het telefoonnummer 0180 642 410. Wij gaan dan direct op zoek naar een dienstverlener die de dienst kan uitvoeren.

Wat als ik ontevreden ben over een dienst/dienstverlener?

In eerste instantie kun je jouw ontevredenheid direct met de dienstverlener besproken. Wanneer je er niet uit komt, kun je te allen tijde contact met ons opnemen. 

Ik heb nog geen reactie gekregen op mijn aanvraag, wat kan ik doen?

Een dienstverlener heeft 48 uur de tijd om de aanvraag te accepteren of te weigeren. Wanneer een dienstverlener niet reageert binnen de gestelde tijd, dan komt er een signaal bij ons binnen. Wij nemen dan direct contact op met de dienstverlener. Mocht een reactie uitblijven, dan nemen wij contact met jou op om de voortgang te bespreken. 

Huishoudelijke hulp

Wat houdt de regeling Dienstverlening aan Huis in?

Bij Met hulp van B.V. werkt de hulp op basis van de regeling Dienstverlening aan huis. Dit houdt in dat je niet in loondienst bent. Wel moet je je inkomsten opgeven bij de Belastingdienst, echter hoef je geen btw af te dragen. Ontvang je een uitkering? Dan geef je dit op bij de uitkeringsinstantie. Lees hier meer.

Waarin verschilt Met hulp van van een schoonmaakbedrijf?

Met hulp van biedt huishoudelijke hulpen een podium en bemiddelt zo huishoudelijke hulpen en klanten. Huishoudelijke hulpen zijn niet in dienst bij Met hulp van, maar werken volgens de regeling dienstverlening aan huis,

Wat voor soort schoonmaak biedt Met hulp van?

Onze huishoudelijke hulpen richten zich vooral op huishoudelijke schoonmaak, maar kunnen ook grondiger schoonmaken. Het is belangrijk om dit in je boeking aan te geven en er rekening mee te houden dat een grondige schoonmaak meer tijd kost.

Moet ik thuis zijn als de hulp komt?

Als je dit wilt, kun je de hulp een sleutel geven. Wel raden wij aan om afspraken goed af te stemmen met de hulp.

Hoe gaat het betalingsproces?

De huishoudelijke hulpen worden achteraf door u betaald op basis van een factuur van Met hulp van.

Welke voordelen heb ik als Met hulp van lid?

Als lid van Met hulp van krijg je korting op huishoudelijke hulp. Je betaalt dan niet 16,95 maar 14,95 per uur.

Moet ik verplicht lid zijn om hulp in te kopen?

Nee, je koopt hulp in wanneer je deze nodig hebt.

Ik ben op zoek naar een huishoudelijke hulp, hoe pak ik dit aan?

Op onze website kun je huishoudelijke hulpen zoeken, vergelijken en aanvragen. Nadat je een hulp hebt aangevraagd neemt de hulp contact op om de aanvraag verder te bespreken, zodat je allebei precies weet waar je aan toe bent. Heb je geen voorkeur, dan selecteren wij een hulp.

Vinden jullie gegarandeerd een hulp voor mij?

Als het niet lukt om een beschikbare hulp te vinden via onze website, gaan wij graag voor je op zoek.

Wat als de huishoudelijke hulp niet aan mijn wensen voldoet?

Wij raden aan om dit eerst te bespreken met de hulp. Wanneer je er niet uit komt, kun je altijd contact met ons opnemen. 

Zijn jullie ook actief in mijn woonplaats?

Onze diensten worden momenteel geleverd in o.a. Rotterdam, Barendrecht, Albrandswaard, Ridderkerk en de Drechtsteden. Mocht jouw woonplaats nabij deze regio liggen, kijken we graag of we een geschikte hulp kunnen regelen.

Welke leeftijd heeft de huishoudelijke hulp?

Onze huishoudelijke hulpen zijn in ieder geval 18 jaar of ouder. Verder lopen de leeftijden uiteen.

Kunnen jullie mij garanderen dat ik word gekoppeld aan een hulp met ervaring?

Ja, Met hulp van werkt uitsluitend samen met professionele huishoudelijke hulpen.

Betaal ik de hulp nog extra vakantiegeld?

Ja, je betaalt de hulp 8% vakantiegeld. De huishoudelijke hulpen vallen onder de regeling dienstverlening aan huis. Lees hier meer over deze regeling.

Wat kan ik voor het uurtarief van mijn hulp verwachten?

Onze huishoudelijke hulpen zorgen voor een huishoudelijke schoonmaak van je huis of appartement. Wanneer een grondiger schoonmaak nodig is, kun je dit aangeven bij de boeking.

Wat gebeurt er als mijn hulp ziek is?

De hulp heeft recht op maximaal 6 weken loondoorbetaling bij ziekte mits zij een doktersverklaring kan overleggen. Het ziekengeld is 70% van het minimumloon. Dit wordt betaald door Met hulp van. Bij kort verzuim (eerste 2 werkdagen) heeft de hulp geen recht op doorbetaling.

Krijg ik een vervangende hulp als mijn vaste hulp ziek is?

Wanneer de hulp ziek is, kun je een vervangende hulp regelen via onze website. Heb je hier hulp bij nodig, neem dan gerust contact met ons op. Wij zoeken dan graag mee.

Moet ik een contract afsluiten met mijn huishoudelijke hulp?

Met hulp van sluit een contract met de hulp. Online ga je vervolgens akkoord met de algemene voorwaarden en ontvang je een opdrachtbevestiging voor het aantal uur hulp.

Ik heb een klacht. Waar kan ik terecht?

Wij zijn bereikbaar tijdens kantooruren (8.30 tot 17.00) opinfo@methulpvan.nl en telefoonnummer 088 648 1 648

Moet ik mijn hulp opgeven aan de Belastingdienst?

Omdat de huishoudelijke hulpen onder de Regeling dienstverlening aan huis vallen, hoeft niets geregeld te worden met de Belastingdienst.

Wie is er aansprakelijk bij schade?

Onze hulpen zijn verzekerd bij schade door een aansprakelijkheidsverzekering.

Werken als huishoudelijke hulp

Hoeveel verdien ik als huishoudelijke hulp?

Als huishoudelijke hulp verdien je 12 euro per uur. Je bepaalt verder zelf hoeveel uren je per week maakt.

Moet ik zelf schoonmaakmiddelen meenemen?

Nee, je klanten dienen ervoor te zorgen dat er voldoende schoonmaakmiddelen zijn. Zijn er onvoldoende schoonmaakmiddelen beschikbaar? Bespreek dit dan met de klant.

Kan ik zelf bepalen op welke dagen ik werk?

Ja, je kunt zelf bepalen welke dagdelen je beschikbaar bent voor werk. Op de pagina 'Mijn beschikbaarheid' in je profiel kun je dit aangeven.

Hoe kom ik aan klanten?

Zorg voor een zo volledig mogelijk ingevuld profiel met profielfoto, zodat de kans groter is dat je door onze klanten worden geselecteerd. Je kunt immers maar één keer een goede eerste indruk maken! Zorg er ook voor dat je vlot reageert op aanvragen om klanten aan je te binden. Heb je gewerkt, vraag een klant dan altijd om jouw werk te beoordelen op jouw profiel. Hoe meer positieve beoordelingen, hoe meer kans je hebt op nieuwe aanvragen. 

Lidmaatschap

Wat is het lidmaatschap?

Het lidmaatschap staat garant voor korting tot wel 10% per dienst. Op iedere dienst is korting te verkrijgen met een lidmaatschap van Met hulp van. Een lidmaatschap kost €5,50 per maand. Heb je al een account en wil je ook het lidmaatschap? Neem dan contact met ons op.

Kan ik mij registreren zonder lidmaatschap?

Ja, dat kan. Je kunt diensten tegen het reguliere tarief afnemen zodra je een account hebt aangemaakt.

Hoe word ik lid van Met hulp van?

Met het lidmaatschap van Met hulp van kun je lid worden. De kosten hiervan zijn €5,50 per maand. Je krijgt dan korting op diensten. Meer informatie over het lidmaatschap

Zakelijk

Kan ik Met hulp van ook inzetten voor mijn bedrijf?

Ja, dat kan. Wanneer je een account aanmaakt kun je aangeven of je een particuliere of zakelijke klant bent. Het is dan ook mogelijk om aanvullende bedrijfsgegevens te vermelden.

 

Zoek een dienst

Wil je ons complete dienstenaanbod bekijken, of ben je op zoek naar een specifieke dienst of dienstverlener: Bekijk dan hier alle diensten in één overzicht.

Compleet overzicht

Lever een dienst

Werk jij als zelfstandige en sluiten jouw diensten aan op ons aanbod? Ben je klantvriendelijk, enthousiast en gedreven, dan zijn wij op zoek naar jou! 

Meer informatie

Zoekt u contact?

Wij vinden persoonlijk contact belangrijk. Heb je een vraag of hulp nodig? Laat je telefoonnummer of emailadres achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Bel/mail mij terug

0Vergelijk dienstverleners

Wij gebruiken cookies. Melding sluiten